Gå videre til innhold

Om selskapet

Norsk Diesel Varme AS ble etablert direkte som et aksjeselskap, med 4 aksjonærer i mars 2019, basert på to båtentusiaster med lang og god kompetanse innen båt, ledelse og økonomi.​

Daglig leder har, foruten flere års båt-erfaring, en mangeårig bakgrunn som rådgiver i mange ulike bransjer, bl.a. 13 år som økonomisk rådgiver for privatpersoner og bedrifter. 

Det hele startet med import av høykvalitets dieselvarmere, og har siden vokst på seg med et stort vareutvalg. For øyeblikket er utvalget hovedsakelig rettet mot båt-markedet, men bl.a. bobil-markedet vil komme etter hvert.​
Mindre enn 1 år senere, fikk vi etablert kontakt med det som er blitt vår nye hovedleverandør av luftvarmere, vannvarmere, defrostere, radiatorer med mer.​

Vi vet at denne leverandøren/produsenten, som er en OEM-produsent (Original Equipment Manufacturer), har nye produkter til både båt- og bobil-markedet under testing og produksjon.​

Vi har nå fått Skandinavisk enerett for alle produktene hos denne produsenten, som fra før OEM-produsent til Volvo, BMW, Mercedes, Hyundai og flere store merker som sine kunder.
Her leverer de f.eks. vannvarmere som installeres originalt i bilene.​


Dermed har vi lagt lista HØYT når det gjelder kvalitet !

Produsenten selv, sammenligner kvaliteten med Eberspächer – til og med bedre på noen områder, etter at de har gjort et skikkelig teknologi-løft i 2019, med flere forbedringer på sine produkter.​
Alle produktene var fra før E-merket. Og nå som vi importerer disse produktene til Norge, så har vi naturligvis også fått disse CE-sertifisert. Og alle kommer naturligvis med 2 års garanti, samt at vi har deler, tar service og reparasjon.​

Norsk Diesel Varme AS har fra dag 1 hatt stor fokus på sikkerhet, da vi erkjenner det faktum, at samme hvor høy kvalitet det er på slike produkter, så utgjør disse en sikkerhetsrisiko. Derfor har vi også fokus på sikkerhetsprodukter.​

Våre kunder har til dags dato gitt stort uttrykk for deres tilfredshet med vår kundeservice, og vårt mål har hele tiden vært at selv om vi ikke alltid kan være billigst på produkt, så skal det være vanskelig å slå oss på service.